به نام خدا
به نام خدا

اين گزارش، نقض حقوق بشر در عربستان سعودی علیه شیعیان این کشور را در سايه بيدارى اسلامى و خروش مردمى کشورهاى عربى و رسيدن موج اعتراضات به شبه جزيره عربستان، در سال 2012 ميلادى را رصد مي کند که با تأمل بر اين گزارش مشاهده مي شود که امسال نيز همچون سال هاى گذشته، بیشترین سهم از نقض حقوق بشر در عربستان را شيعيان بر عليه شان متحمل شده اند.

رژیم سعودی با ادعاهاى دروغين و کاذب و با بهره جوئى از تبعيض فرقه اى و مذهبى و نيز با پرورش روح شيعه ستيزى در کشور، سعى دارد تا با استفاده از هر حربه اى آزادي هاى دينى شيعيان عربستان را محدود کند.

شيعيان عربستان که از نداشتن حداقل آزادي ها و عدم تحقق وعده هاى دروغين مقامات رژيم، مبنى بر تحقق مساوات و برابرى رنج می برند .

با رسيدن موج بهار عربى به منطقه شرقيه، مردم به خيابانها آمده و با ايجاد تجمعات مسالمت آميز، رفع تبعيض فرقه اى و مذهبى و ايجاد اصلاحات سياسى را از رژيم سعودى خواستار شدند.

در مقابل رژيم سعودى عليرغم ادعاى خود مبنى بر ايجاد فضاى کاملاً دموکراتيک در کشور با استفاده از پنجه آهنى رژيم، اقدام به سرکوب تظاهرات مسالمت آميز مردم کرده و در اين راه همچون سال گذشته با شليک مستقيم گلوله به سمت معترضان 11 تن از جوانان شيعى منطقه را نيز به صورت فرا قضائى و کاملاً وحشيانه به قتل رسانيدند.

با وجود اينگونه اقدامات مغرضانه عليه شيعيان و ايجاد فضاى متشنج در کشور، رژيم سعودى ادعا مي کند که به قوانين و کنوانسيون هاى حقوق بشر پايبند است و هرگز هيچ کدام از اين کنوانسيون ها را نقض نکرده است.

رژیم سعودی امسال نيز همچون سال هاى گذشته هیچ گامی جهت فراهم ساختن نظام سیاسی دمکراتیک و شفاف بر مبنای احترام به اعلاميه جهانى حقوق بشر و تشویق به مشارکت سیاسی و مبارزه با فساد برنداشته است.

نبودن هیچ نهاد قانونی منتخب یا غياب احزاب سیاسی در این کشور و عدم برگزارى همه پرسى و انتخابات، حق تعيين سرنوشت و آزادی مردم را سلب کرده و عملاً تصميم گيرنده هاى اصلى کشور خانواده آل سعود ميباشند نه مردم.

رسانه‌ها و روزنامه نگاران در عربستان نیز همچنان با محدودیت‌ها و کنترل شدید روبرو و از نبود آزادی بیان رنج مي برند. قوه قضائیه نيز با صدور احکامى غير قانونى و خلاف عرف و بدون مهيا کردن جو محکامه اى عادل کماکان مردم شبه جزيره عربستان را با چالش روبرو ساخته است.

مردم عربستان حق مشارکت سیاسی یا بحث درباره سیاست‌های دولت و کسانی که برای دولت کار می‌کنند را ندارند. شبکه‌های اینترنتی و سایت‌های سیاسی معارضان در خارج از کشور مدام فیلتر و اجازه تماس مردم با سازمان‌های دفاع از حقوق بشر توسط رژيم سلب مي شود.

کميته دفاع از حقوق بشر در شبه جزيره عربستان سعى دارد در اين گزارش با اشاره به موارد نقض حقوق بشر در عربستان که توسط رژيم سعودى صورت گرفته، تبعيض عليه شيعيان و محرومیت آنان از ساده ‌ترین حقوق انسانی،  اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را تبيين و روشن سازد.



نظرات شما عزیزان:

سید مهدی رضوی
ساعت1:03---27 بهمن 1391
سلام همسنگر برای تبادل لینک به ما هم سر بزن یا حق

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







ارسال در تاریخ جمعه 27 بهمن 1391 توسط محمد حسن قربانی
قالب وبلاگ